A mesék gyerekkoromban a menedéket, a privát életet adták, anyaként pedig a soha véget nem érő, de annál emlékezetesebb estéket. A saját családomban, amikor kicsik voltak a gyerekek, volt saját mese is, ami kitalált személyekből és helyzetekből állt, persze a mindennapokból merítve, és volt hagyományos, „felolvasós” mese is. Most, hogy már magamnak olvasok leginkább meséket, megint egy új korszakomba érkeztem abban az értelemben, hogy mit is jelent számomra egy-egy mese, mit is akar üzenni, és kit lehet az én életemben az egyes szereplőknek megfeleltetni. Szücs Szilvi írása.

Kamaszok, akik meséket írnak

A „Richter TETT: Te és a természettudományok – mesés történetek” elnevezésű természettudományos mese- és más műfajú prózaíró pályázatról sokat írtam itt az oldalon. Nagyszerű dolognak tartom, hogy amikor mindenki (értsd: mindenki) a mobiljából tájékozódik és szórakozik, akkor léteznek meseíró kamaszok, akik komolyan meséket írnak, sőt megadott tematika alapján írnak meséket. Ezt a lehetőséget és egyben kihívást biztosítja a Richter Gedeon Nyrt. és szakmai együttműködő partnere, a Szabó Szabolcs Alapítvány (Sz2A) által Döbrentey Ildikó és Levente Péter fővédnöksége mellett meghirdetett kezdeményezés. A Richter TETT-mesepályázaton általános iskolások és középiskolások vehetnek részt.

OLVASTAD MÁR?  Bezzeg régen nem volt ennyi problémás gyerek!

A nyár elején a Magyar Természettudományi Múzeumban mutatták be, de mit sem vesztett aktualitásából a Richter TETT-mesepályázat második évadának legjobb alkotásait tartalmazó kötet.

A szerzők között két olyan díjazott is van, akinek már a kezdeményezés első gyűjteményes kiadásában is szerepelt az alkotása. A Richter TETT második kiírására beérkezett 775 érvényes pályamű közül 113 jelent meg a „Mesék és más történetek a természettudományok világából” címet viselő antológiában,

amelynek legfiatalabb szerzője 2015 nyarán, a legidősebb 2004 júniusában született. Az idei szerzőgárdában akad egy testvérpár is, akik egymástól teljesen függetlenül, külön művekkel indultak és lettek díjazottak. A zsűri által elismert pályázók között van egy határon túli csapat is, miután a kezdeményezés Erdélyben, a Felvidéken és Kárpátalján is egyre népszerűbb: az első kiírás 45 pályaműve után legutóbb már 74 alkotás érkezett külföldről.

„A Richter TETT-mesepályázat egyedülállóan sokoldalú innováció. Az irodalmi szövegalkotás mellett a tudományos szövegalkotás képességének fejlődését is segíti, mert elindítja a fantáziát, és viszonylag kötött szerkezete struktúrát kínál a gondolatoknak szóban és írásban is. A természettudományokat oktató pedagógusok mentorszerepbe kerülése a pályázat kapcsán bővíti a kapcsolódási módok lehetőségét tanárok és diákok között” – összegzett Bajzáth Mária neveléstudományi bölcsész, tanár, mesepedagógus, a Népmesekincstár mesepedagógia módszer kidolgozója, a TETT egyik zsűritagja.

OLVASTAD MÁR?  Bezzeg régen nem volt ennyi problémás gyerek!

Az első Richter TETT-antológiához hasonlóan a most bemutatott második TETT-könyv is olvasható a Richter TETT-mesepályázat honlapján.

Oszd meg a véleményed velünk!