Sokan fellélegezhettek, hogy hétfőtől nincsen iskola. Igazság szerint erre már voltak jelek, hiszen a környező országokban már lassan egy hete szünetelt az oktatás, illetve a diákok egyre nagyobb számban hiányoztak a tantermekből az utolsó pár napban. Mondhatni, a hangulat fokozódott, így nem ért szinte senkit meglepetésként, hogy március 16-tól, hétfőtől nem kell iskolába menni. Tóth László, ELTE Apáczai Gimnázium tanárának írása.
Sok szülő, diák és tanár fellélegzett végre, megszületett ez a felelős döntés, ami emberi életeket menthet
Ezt követően elárasztotta a Facebookot a diákok által gyártott rengeteg mém, pl. nagyon érdekes kérdést vetett föl az a diák, aki költői kérdésként tette föl az alábbiakat: „Ha nem veszem föl a skype-ot, akkor beírnak igazolatlannak?”
Persze születtek más poénos alkotások is: „-Tanárnő: És akkor Petőfi… -Édesanyám: Fiam, kész a nokedli!”
Jót mosolyogtam ezeken, hiszen a diákok leleményessége határtalan.
Egy dolog azonban biztos, olyan időszak jön, amilyen még nem volt. Ez pedig kölcsönösen próba elé állítja a az oktatás 3 nagy szereplőjét: tanárt, diákot, szülőt egyaránt.
Most az együttműködés még fontosabb lesz
Kezdjük a diákokkal, és talán ez a legfontosabb: meg kell érteniük, hogy nem szünet következik. Bár fizikálisan nem az iskolában lesznek, de ha a tanárok tényleg küldik az anyagot, és emellett azt rendesen számon is kérik, akkor bizony, lesz feladat otthon bőven.
Nyilván kötetlenebb lesz a tanulás, azonban ne felejtsük el, jegyet kell adni, le kell zárni a tárgyakat.
Aki 11-es. már most érettségi anyagot tanul. 3,5 hónap nagyon sok, és nem tudhatjuk, meddig tart a digitális oktatás. Viszont ami fontos, hogy elmondjuk a diákoknak, ez nem szünet.
Ez egy új tanulási forma.
Jöjjenek a tanárok: bár sajnos a technikai tudás véges, és biztosan sok kolléga most nehéz helyzetbe kerül, mégis valahogyan muszáj kipróbálni a digitális lehetőségeket. (Bár pontosan jól tudom, hogy sok iskolában nem adottak a feltételek, arról nem is beszélve, hogy a hátrányos helyzetű térségekben lehetetlen így tanítani. Se internet, se számítógép.)
Ez hatalmas kihívás. Szinte most megjósolni sem lehet, hogy meddig és hogyan fog ez zajlani.
Azonban sokan már most készülnek, és ha a kollégák próbálkoznak, talán nem lesz teljes kudarc. Jómagam pl. kis videókat készülök felvenni, amit elküldök a diákoknak ímélben, így tanulhatnak majd, kicsit persze zanzásan.
A szülők: nekik most ellenőrző funkciójuk van
Például abban, hogy nem az utcán lófrál a gyermekük, hanem a gép előtt ül, esetleg olvas, követi a tananyagot. Ez csak részben új szituáció, hiszen sokszor eddig is így volt, mégis most az iskolaidőt is felügyelni kell.
ITT egy üres napirend, érdemes kitölteni, talán úgy könnyebb a számonkérés. A kötelező olvasmányok pedig
ITT érhetőek el. Ha nincs szigorú iránymutatás az adott iskolából, akkor is fontos a tanulás. A teljes matek anyag például
ITT is megtalálható.
Én bízom abban, hogyha ez a hármas összefog, megvalósulhat a digitális oktatás.
És kihúzzuk ennek az időszaknak a végééig. (Az egy másik érdekes kérdés lesz, hogy utána esetleg ezek a módszerek beépülnek a későbbi mindennapokba is.)
Forrás: moderniskola.hu
Amit pedig a végére hagytam
Az elmúlt napokban minden diákomnak elmondtam, hogy itt most nem csupán aktuális érdekekről van szó. Valami nagyobból is vizsgázunk, ez pedig az egymás iránti felelősségünk. Tehát én kértem a diákokat, hogy hétfőtől maradjanak otthon, ne látogassák a nagyszülőket, mossanak sokszor kezet. Bízom benne, hogy ezek az üzenetek értő fülekre találtak, és nem az utcán bandázó diákokkal találkozhatunk jövő héten…
Egyrészt mert nincs szünet, másrészt mert felelősek vagyunk egymásért.
Fotó:pexels.com
Oszd meg a véleményed velünk!