Számomra az egyik legjobban várt megmérettetés minden év elején a Richter Anna díj. Ötödik éve követjük az “ötlet versenyt”, majd a díjazottakat, akik pedagógusok, orvosok, egészségügyi dolgozók és gyógyszerészek. Idén új kategória, a junior díj, amely középiskolások és felsőoktatásban tanulóknak szól. Ha a diákokról beszélünk, akkor egyértelmű, hogy a pedagógus kategória a következő, amit bemutatunk.
Egy kategória, 4 millió forint
A tét nem kicsi, hiszen a szavazással dől el, hogy az öt pályázati kategóriában a zsűri által kiválasztott egy- egy díjazott mellett melyik lesz az a hatodik csapat, amelyik a díjjal járó négymillió forintos összegből valósíthatja meg ötletét.
Minden évben nagy ünnep számunkra, hogy bemutathatjuk a csapatokat, fontos “feladat” vár az olvasókra, hiszen a közönségdíj sorsa a szavazók kezében van. Március 12-ig megtekinthetitek a döntős csapatok bemutatkozását a Richter Anna díjoldalán és szavazhattok kategóriánként egy-egy projektre, és részt vehetteka Richter Anna Díj nyereményjátékán.
A pedagógus kategória versenyzői
Bátor küldetése
Dr. Fröhlich Georgina egyetemi oktató, kutató sugárterápiás fizikusként dolgozik az Országos Onkológiai Intézetben. Lányából és fiaiból álló csapatával sugárkezelésre kerülő gyerekeknek álmodták meg a „Bátor küldetése” kalandot.
A kis betegek számára a kórházi közeg rideg és félelmetes, ráadásul gyakran nem értik, mi fog történni velük, miközben a terápiás folyamathoz a türelmükre és az együttműködésükre van szükség. A „Bátor küldetése” egy olyan játékokkal teli csomag, ami izgalmas űrutazássá varázsolja a hosszú és nehéz gyógyulási folyamatot.
A „Bátor küldetés” bemutatkozó videóját ITT láthatjátok.
Rákóczi tallér, avagy a „Fejedelmi fizetőeszköz”
Győrki Marianna a szécsényi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola igazgatóhelyettese ízig-vérig pedagógusként mindig azon töri a fejét tanártársaival, mivel tehetnék jobbá az iskola életét.
A hozzájuk járó gyerekek jelentős része hátrányos helyzetű, másodgenerációs munkanélküli családból érkezik, lemaradásokkal küzdve. Mindezekből adódóan nehezen motiválhatók, gyakran nincs felszerelésük, indokolatlanul sokat hiányoznak, emiatt az iskolai teljesítményük többnyire elmarad a tőlük elvárhatótól. A Rákóczi tallér projekt célja, hogy pozitív megerősítéssel javítsanak a gyerekek és a családjaik oktatáshoz, tanuláshoz, egymáshoz, környezethez való hozzáállásán.
A „Rákóczi tallér” bemutatkozó videóját ITT láthatjátok.
Eredet, avagy mi volt előbb: a tyúk vagy a tojás?
Póder Galina és a Sashalmi Waldorf Iskola pedagógus csapata hisznek abban, hogy a természettudományokat tapasztalatokon keresztül, lehetőleg a tanterem falai közül a természetbe kihelyezve érdemes tanítani annak érdekében, hogy a megszerzett tudás az élményeken keresztül maradandó legyen.
Projektük célja egy nyolc évfolyamon átívelő folyamat kivitelezése, a logikus gondolkodás, a biológia, kémia, fizika, matematika szeretetének erősítése, a szenvedély és a kreatív tudományos gondolkodás felébresztése a diákokban.
Az „Eredet” bemutatkozó videóját ITT láthatjátok.
A döntős csapatok bemutatkozásának és az online szavazásnak a www.richterannadij.hu oldal ad helyet. Érdemes követni a díj Facebook oldalát, ahol folyamatosan érdekes információkat olvashatunk és a döntős projektekhez kapcsolódó játékokba is bekapcsolódhatunk. A bemutatkozó kisfilmek a Richter Anna Díj Youtube csatornáján is megtekinthetők.
Március 22-én ünnepélyes díjátadó keretében derül majd ki, melyik lesz az a hat innovatív projekt, mely a Richter támogatásával hozhat majd pozitív változást a mindennapokban.
Oszd meg a véleményed velünk!